טומי הילפיגר

טומי הילפיגר – ממוכר ג'ינסים למעצב על

אם יש משהו שישראלים ממש אוהבים, זה מותגים. אהבה למותגים חוצה מגזרים, גילים ומינים ונמצא אנשים לובשים אותם בכל פלחי האוכלוסיה, בין אם מדובר באושיות אינסטגרם שונות ובין אם סלבס למיניהם, או באדם הפשוט. ישראלים אוהבים מותגים כי זה סמל סטטוס.
אבל אין בזה כל דבר רע, מותגים זו גם אסמכתה לאמינות ואיכות.
ומבין כל המותגים שיש ברחבי הגלובוס, דווקא הסיפור של טומי הילפיגר מעניין במיוחד, כי על אף הפרסטיז' של המותג, הוא מצליח לשמור על עממיות, פועל יוצא של המקום ממנו הגיע ותפניות חייו.

תומאס ג'ייקוב הילפיגר נולד בשנת 1951 באלמירה שבמדינת ניו יורק אשר בארצות הברית, למשפחה קתולית נוצרית ומרובת ילדים, הכוללת 9 אחים ואחיות.
החלום של הוריו היה שיהיה מהנדס, אך בגיל 18 טומי הצעיר החל כבר לעבוד בתחום הקמעונאות, והיה נוסע לעיר ניו יורק לקנות מכנסי ג'ינס ומכנסי פעמון (שהיו מאוד אופנתיים באותה התקופה) והיה מוכר אותם בחנויות מקומיות באלמירה. לא עבר הרבה זמן עד שפתח חנות משל עצמו בעיר ילדותו, הנושאת את השם "The People's Place" (המקום של העם), בה היה נוהג לקיים מסיבות עם די-ג'ייז מקומיים, והמקום הפך למקום בילוי לצעירים באיזור. לאחר 7 שנות פעילות החנות נסגרה בגלל פשיטת רגל והמבנה נהרס.
אך טומי הילפיגר לא וויתר, ובשנת 1985 ייסד את "תעשיות טומי הילפיגר" וצבר שם ותאוצה לאורך השנים כמותג אופנה עולמי ששם דגש על איכות הבדים והבגדים (לא עניין של מה בכך במציאות של ימינו, כאשר מותגים ומפעלים רבים העבירו את הייצור לסין ולמדינות אחרות במזרח על מנת לקצץ בהוצאות, אך בא על חשבון איכות הבד) ובעל קו עיצובי ייחודי.

נראה כי האג'נדה שמלווה את טומי הילפיגר מתחילת דרכו היא לייצר מותג חזק, יוקרתי ואיכותי, אך עם זאת נגיש לכל, צעיר ועממי. הסגנון של המותג שומר על עדכניות וניחוח אמריקאי, והצבעוניות שלו שואבת השראה מצבעי הדגל האמריקאי, ובקולקציות שלו ניתן למצוא ג'ינסים, נעליים, חולצות, אביזרים וכד'.